Werken in de Cloud

‘Werken in de cloud’ is één van de meest gehoorde termen van de afgelopen jaren. Maar wat is werken in de cloud nu eigenlijk en is het voor iedere organisatie geschikt?

In het kort gezegd is werken in de cloud het opslaan/opvragen/wijzigen/verwijderen van gegevens, gebruik van e-mail, eventueel gebruik van software en telefonie op een andere plek dan uw eigen locatie. Omdat de locatie van de opslag vaak niet zichtbaar en onbekend is wordt de term cloud gebruikt.

In misverstand is dat werken in de cloud via het Internet is. In heel veel gevallen is dat wel zo maar is het ook mogelijk om via eigen verbindingen gebruik te maken van de externe opslag. Een combinatie van zowel Internet als eigen verbindingen is ook mogelijk.

Is werken in de cloud voor ieder bedrijf geschikt?

Werken in de cloud is voor veel bedrijven zeer zeker interessant echter niet voor iedereen. Een voordeel van werken in de cloud is de flexibiliteit in de afname. Komt er een gebruiker bij in uw organisatie, dan is de werkplek met ‘een druk op de knop’ geregeld. Heeft u tijdelijk meer data opslag / werkgeheugen nodig? Het bij- of afschalen van capaciteit is in de meeste gevallen geen probleem en is de investering in de infrastructuur beduidend lager dan bij een server op locatie.

Wel is het zo dat er kritische vragen gesteld moeten worden over de cloud zoals: waar/hoe wordt de data opgeslagen, welke branche specifieke software wordt er gebruikt, hoe zit het met privacy gevoelige data en worden er grafisch zware programma’s gebruikt?

Op voorhand kunnen wij niet zeggen of uw situatie zich leent voor werken in de cloud. Op basis van uw eisen & wensen en een inventarisatie geven wij een advies met de mogelijkheden. Interesse in een vrijblijvend gesprek over werken in de cloud? Neem contact met ons op nummer 076-5493797 of vraag vrijblijvend een offerte aan.

Office 365

Voor veel kleine organisaties / ZZP’ers is Office 365 een perfecte oplossing om te werken in de cloud. Uw data wordt opgeslagen in OneDrive of via Sharepoint, kunt u offline en online samenwerken in Word, Excel en PowerPoint bestanden en maakt u gebruik van een robuust mailsysteem.  Voor slechts € 10,50 per maand heeft u een zakelijk mailadres (via uw eigen domeinnaam) met een mailbox grootte van 50GB en een dataopslag in OneDrive van 1TB. Verder heeft u gebruikersrecht om het complete Microsoft Office pakket zowel online als offline te gebruiken alsmede altijd te upgraden naar de meest recente versie. Verder zijn veel boekhoudprogramma’s, crm pakketten etc, tegenwoordig als webapplicatie beschikbaar zodat u feitelijk alleen maar een computer met internetverbinding nodig heeft.

Interesse in of meer weten over Office 365? Neem contact met ons op nummer 076-5493797 of via ons offerte aanvraag formulier.

Neem contact op

Stuur ons een e-mail en we komen zsm bij u terug!

Niet te lezen? Maak code captcha txt