Zorg
De zorgsector stelt specifieke eisen aan communicatie oplossingen
voor de zorg. Onze kracht ligt vooral in het bieden van
cliëntgerichte en persoonsgebonden oplossingen. Wij bieden
oplossingen die zijn gericht op het bouwen van een basis
zorginfrastructuur, waar alle zorgketenpartijen gebruik van kunnen
maken: zorginstellingen, professionals, mantelzorgers,
woningbouwverenigingen, wijkalarmeringen en natuurlijk de
hulpbehoevenden zelf. Kortom een betrouwbaar platform waarop en
waarmee al de partijen, instellingen en technische bouwstenen
gekoppeld worden.
Ontzorgen
We hebben ons platform Dentech Care genoemd en verplaatsen ons in
de gedachte en wensen van de mensen van de zorg en de mensen die
behoefte heeft voor zorg. Onze jarenlange ervaring willen we graag
met u delen.
Detectie
Om de controle te houden over de bewonersgroep is technische
controle een hulpmiddel voor de mensen van de zorg. Ook dat er een
alarm oproep geactiveerd wordt als er detectie gemaakt wordt is
van groot belang. Zorg kan daarop acteren en de juiste acties
opvolgen.
Dwaaldetectie
Om bewoners vrij te laten wonen, kunt u bewoners uitrusten met een
actief element wat ze bij zich dragen. In de omgeving wordt een
netwerk opgebouwd waarbinnen de bewoners zich mogen verplaatsen.
Gaat een bewoner buiten deze omgeving, wordt naar wens de zorg
opgeroepen en u weet exact waar de bewoner zich bevindt. U kunt
ook deuren laten blokkeren als een bewoner in de buurt komt van
het netwerk. Kortom: met de dwaaldetectie van Dentech Care weet u
exact als een bewoner buiten de gewenste omgeving gaat.
Valdetectie
Om de attentie te krijgen als er een bewoner valt is een prettig
gevoel voor de zorg en uiteraard veilig. U kunt zelf bepalen waar
de attentie uit moet komen en dat alles veilig bewaakt door het
Dentech Care oplossing.
Positie bepaling
Om langer te kunnen wonen in een intramuraal of extramurale
omgeving is een positie bepaling zeer handig en ook weer veilig. U
kunt op ieder gewenst moment kijken waar iemand zich bevindt
binnen een locatie en ook optioneel waar ook ter wereld. We hebben
ook de mogelijkheid om een kader te maken waarin iemand zich mag
bevinden. Bijvoorbeeld in een locatie binnen en in tuin. Gaat men
buiten het aangegeven kader, kan de zorg of externe instanties
opgeroepen worden.
Intramuraal
De term intramuraal betekent in het Latijn letterlijk binnen de
muren’. In dit geval gaat het dus om de zorg die binnen de muren
van een zorginstelling plaatsvindt. Bij deze vorm van zorg is er,
in tegenstelling tot de extramurale zorg, meer kans op langere
wachtlijsten omdat er in deze zorginstellingen uiteraard voldoende
plaats moet zijn. De term intramurale zorg is vrij breed. Wil een
instelling aan de eisen voor de term intramurale zorg voldoen, dan
moet het echter wel zo zijn dat de zorg/verpleging tenminste 24
uur continu mogelijk is. Daarom in de techniek van groot belang en
heeft Dentech Care voor deze zorg tak een uitgebreid pakket om de
techniek voor 300% aan te laten sluiten bij de wens en eis voor
intramurale zorg. De Dentech Care oplossingen zijn bewaakt en
worden 24/7 gecontroleerd en mocht er een storing optreden, weten
we dat binnen een seconde en wordt een parallel situatie
automatisch opgestart.
Paging
Een hele goed oplossing om aan de brandweer eisen te voldoen en de
nen 7525 is een paging installatie. U kunt deze parallel aanleggen
aan de zorg oplossing zoals bijvoorbeeld een Dect installatie waar
de zorg oproepen op binnen komen. Semafonie, of paging, is een
dienst waarmee het mogelijk is om personen op te roepen die een
semafoon ( pieper ) bij zich dragen. De oude systemen kunnen
alleen een nummer zenden, maar nu is het mogelijk om een complete
tekstoproep naar een semafoon te sturen en is het mogelijk om een
voice mail (een soort antwoordapparaat) in te spreken. De
semafoonbezitter wordt hiervan op de hoogte gebracht, via een code
die vervolgens door het systeem naar de gebruiker wordt
overgezonden. Een semafoonoproep is in principe
éénrichting-verkeer. De semafoonbezitter zal bij het krijgen van
een oproep zelf op basis van de oproep actie moeten ondernemen
door bijvoorbeeld de oproeper terug te bellen. Semafonie wordt
tegenwoordig weinig meer gebruikt. Bij het grote publiek heeft
GSM, en dan met name de SMS-functie daarvan, die functie
overgenomen. Semafonie wordt nog wel gebruikt in een professionele
omgeving, waaronder de hulpverlenende instanties, denkend aan de
mensen in de zorg en de mensen van de BHV. Per locatie moet een
meting gedaan worden, om te bepalen hoeveel zenders er nodig zijn.
Toestellen
In de zorg zijn er toestellen voor de zorg die de zorg oproepen
kunnen opnemen en praten met de bewoners. Maar ook voor de
bewoners zijn er tal van toestellen die voldoen aan de eisen voor
de bewoners. De kwaliteit en betrouwbaarheid van een toestel voor
de zorg staat op nummer 1. We hebben daarom ook gekozen voor reeks
van toestellen die echt goed zijn. Denk bijvoorbeeld aan:
> waterdicht
> stootvast
> noodknop
> eenvoud